top of page

Hajk och Volontärarbete

Nu var det ett rätt så långt tag sedan jag la ut något här så nu var det dags igen. Den största förändringen för mig under de senast månader är att jag har börjat arbeta med två nya projekt Fenix och Coyera. Fenix är ett dagcenter för barn i åldrarna 1 - 10 år som har fattiga föräldrar som inte kan ta hand om dem när de jobbar. Coyera är ett projekt som jobbar med att försöka få ungdomar bort från gatan. Detta gör de genom att hjälpa dem få boende, jobb och hjälp med sjukvård.

En annan rolig sak som vi har gjort var att vi var iväg på hajk med kyrkans ungdomar igen denna gång hade de fått för sig att dem skulle prova på att sova i tält något de flesta av dem aldrig gjort innan. Detta fick dem snabbt veta inte var så enkelt som de trodde då det kom en tropisk regnskur mitt i natten som gjorde att floden de sov vid dubblades i storlek och dem fick flytta på hälften av tälten mitt i natten. I övrigt var det en väldigt lyckad hajk.

I påsk hade vi istället för ett vanligt möte en Jesusmarsch som slutade med en stor Gudstjänst i den lokala stadion. Det var alla frikyrkoförsamlingar i Sacaba som tillsammans gjorde detta mycket kul.

I övrigt har det varit rätt så intressanta veckor det senaste där det känns som om någon har varit mer eller mindre sjuk typ hela tiden. Vi har också haft lite härliga dagar när vattnet tagit slut dessa sammanfaller alltid med att någon har magsjuka underbart. Men överlag så har det varit väldigt roliga veckor.


Senaste inläggen:
bottom of page